Blogi

  • Voittavan tarjouksen 3+1 teesiä

    (ja miksi suurin osa tarjouksista häviää jo ennen hintaa) Suurin osa B2B-tarjouksista ei häviä siksi, että ne olisivat liian kalliita. Ne häviävät, koska ostaja ei ole varma, ostaako hän oikeaa asiaa. 11,5 vuoden aikana buukkauspuhelujen ja tarjousvaiheiden äärellä olen nähnyt saman kaavan toistuvan: tarjous on teknisesti hyvä, mutta se ei auta ostajaa tekemään päätöstä. Alla

    Lue lisää

  • Miksi asiantuntijamyyjä ei tartu puhelimeen? Kylmäsoiton psykologiaa

    ”Taas minulle soitettiin keskellä palaveria ja yritti tyrkyttää jotain, mistä ei itse ymmärrä mitään!” Tämä LinkedIn-valitus on tuttua, mutta harvoin pysähdymme miettimään ilmiön juurisyitä. Yritykset ajautuvat tilanteeseen: kylmäsoitot ulkoistetaan usein kokemattomimmille ja edullisimmille resursseille – juuri niille, joilla on vähiten ymmärrystä asiakkaan liiketoiminnasta. Provisiopalkattu buukkaaja käy läpi virheellistä soittolistaa, jossa vilisee konkurssiin menneitä yrityksiä, vääriä

    Lue lisää

  • Jännittääkö soittaminen liidille? 6 vinkkiä miten pääset eteenpäin.

    Lämmin liidi tarkoittaa prospektia, josta jo tiedetään, että jonkinlainen kiinnostus on syntynyt. Tällöin myyntikärki voidaan kohdentaa paremmin soitoissakin. 3 vinkkiä lämpimien liidien hoitoon: Ei karsita lämpimien liidien soittolistaa. Tottakai joukossa on myös vahingossa listalle eksyneitä. Nykypäivänä ei kuitenkaan tiedä missä seuraavaksi törmäät tai kuka suosittelee ketä, joten jokainen lämmin liidi kannattaa huomioida ja vaikka vain

    Lue lisää

  • 3 syytä miksi b2b-kylmäsoitto epäonnistuu

    Miksi b2b-kylmäsoitto epäonnistui? Koska soittolista. Ensimmmäisenä katseet kohdistuvat soittolistaan. Soittolista on puhelintyön kulmakivi. Kohdenna soitot oikein! Soittolistalla olevia yheyshenkilöitä ei tavoiteta 100%:sesti. Realistista on tavoittaa usealla soittokierroksella n.70%, joitain poikkeuksia toki on suuntaan ja toiseen. Jos soittolistalla on paljon vanhentuneita yhteystietoja, vääriä numeroita, väärän toimialan numeroita, tämä vaikuttaa suoraan tuloksiin. Lisäksi aika on mennyt hukkaan,

    Lue lisää

  • Haloo? 3 vastaväitettä b2b-kylmäsoittoon

    Puhelinmarkkinointi eli telemarkkinointi nostattaa monelle ihokarvat pystyyn. Hankkiessani uusia asiakkaita soitan kylmiä puheluita koko ajan. Kokoan tähän muutamia vastaväitteitä puhelintyöstä mitä kohtaan puheluissani. 1. Meillä ei sillä tavalla puhelinmyydä. Puhelintyö ei ole yhtä kuin puhelinmyynti. Kun keskustelussa nousee esille puhelintyö, monesti ihmisten omat henkilökohtaiset kokemukset esim. lehtimyynnistä tai muusta agressiivisesta kuluttajapuolen puhelinmyynnistä nostavat tunteita pintaan.

    Lue lisää

  • Puhelun alkumetrit

    Asiakashankinnassa soittaminen jaotellaan kylmiin kontakteihin ja lämpimiin liideihin. Usko tai älä, kylmien soittojen tekeminen toimii yhä. Tietysti olettaen, että kohderyhmä on sopiva ja toteutustapa fiksu, ammattimainen. Lämpimien liidien soitto lähtee erilaisella kärjellä, mutta puhelinnumero on kuitenkin näppäiltävä, asia esitettävä ja ennen kaikkea kuunneltava mitä asiakas toisessa päässä tuumii. Mitä asiakas tuumii? Puhelimessa samat käyttäytymissäännöt ja

    Lue lisää