Jännittääkö soittaminen liidille? 6 vinkkiä miten pääset eteenpäin.

kirjoittaja

in

Lämmin liidi tarkoittaa prospektia, josta jo tiedetään, että jonkinlainen kiinnostus on syntynyt. Tällöin myyntikärki voidaan kohdentaa paremmin soitoissakin.

3 vinkkiä lämpimien liidien hoitoon:

  1. Ei karsita lämpimien liidien soittolistaa. Tottakai joukossa on myös vahingossa listalle eksyneitä. Nykypäivänä ei kuitenkaan tiedä missä seuraavaksi törmäät tai kuka suosittelee ketä, joten jokainen lämmin liidi kannattaa huomioida ja vaikka vain kiittää kiinnostuksesta tai kysyä palautteet. Lämmin liidi voikin joskus tuntua haalealta ellei jopa ”kylmäsoitolta”.
  2. Lämmin liidi ei vastaa automaattisesti puhelimeen. Joudut soittamaan useamman kerran.
  3. Lämmin liidi ei osta automaattisesti. Todennäköisesti prospekti on vieraillut myös kilpailijan sivuilla. Joudut myymään, jotta asiakas ostaa.

3 vinkkiä lämpimien liidien soittoon:

  1. Aloita puhelu esittäytymällä kuka olet ja mistä soitat. Tämän jälkeen ota kärki soittoon, miksi asiakas on valikoitunut langanpäähän. Esim. jos asiakas on ladannut pikaoppaan, voit kysyä palautetta. Kuuntele!
  2. Voi olla, että asia ei välttämättä ole vielä ihan akuutti, vaan asiakas vasta tutustuu eri vaihtoehtoihin. Sovi seuraava askel. Kysy milloin kannattaa olla yhteydessä tai kaipaako asiakas jotain lisätietoa, miten voisit häntä huomioida. Onko teillä tulossa esim. aamukahvit mikä voisi asiakasta kiinnostaa. Mieti etukäteen ennen puhelua eri vaihtoehtoja mitä voit asiakkaalle sanoa. Tee vaikka mindmap.
  3. Jossain vaiheessa joudut klousaamaan kaupat/tapaamisen lämpimän liidinkin kanssa. Ole rohkea klousaamaan kun aika on kypsä.

Marjut Mäkinen

Founder / CEO

045-1832703

marjut.makinen(at)deltapavonis.fi


Kommentit

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *